Jag har länge funderat på olika motivatorer, och lite vad jag kan göra. Som jag sagt tidigare så var;

Steg nummer ett att erkänna för mig själv att jag vägde på tok för mycket och detta tog väldigt länge.

Steg nummer två var att läsa in mig på LCHF genom böcker, bloggar och folk i min omgivning som varit eller är i samma sits som jag. Då jag inte är helt novis och testat tidigare gick detta ganska smärtfritt – men jag har en lång väg kvar! 

Steg nummer tre var att prata med nära vänner och förbereda dom på att jag kommer att be om hjälp och stöd både om jag är nere eller uppe. Oavsett behöver jag någon att kunna prata med. Som tur var har jag underbara vänner som alla bidrar med sin del till min framgång. Två som kör LCHF idag, och båda tränar också så dom kommer att få in mig på den banan.

Steg nummer fyra dokumentera, dokumentera och dokumentera mera!  Jag har tagit bilder, skrivit ner det mesta – och mycket av det kommer att presenteras här på bloggen. När jag känner mig bekväm kommer jag även att lägga upp invägningsbilder fram, bak samt sida för att ni skall få en uppskattning av hur jag såg ut när jag startade.

Steg nummer fem var att sätta upp tydliga delmål och motivatorer på vägen! Jag har spaltat upp för alla delmål, och jag har 5 stycken. Jag kommer ändå att belöna migsjälv undertiden jag håller på med detta, men det som finns under delmål är ändå de primära sakerna som är spikade.

Ovanstående fem punkter vet jag kommer att hjälpa mig till mitt naturliga jag. Viktigast av allt, förutom kunskap om migsjälv – tror jag är de som står bredvid min sida. Dom som vet allt om vad jag gör, hur jag mår – och peppar mig. Det är ungefär som när någon skiljer sig, när vännerna samlas omkring, hör av sig – allt för att stötta och hjälpa. Mitt fall är ganska snarlikt, förutom att jag har begärt skilsmässa från min övervikt. Jag vet att det kommer att bli en lång och utdragen process. Kommer säkerligen att spöa de mest köttiga skilsmässorna i Hollywood, men jag kommer att gå vinnande ur detta. Det vet jag. Med den inställningen jag har just nu, med vännerna som stöttar mig – och självklart ER – mina läsare kommer det här att gå vägen!

Tackar Er allihopa, vem än ni är,  för allt stöd!

