Snart är första veckan avklarad med ny kost. Har börjat vänja mig, och kroppen känns mer inställsam än första gången som jag testade det (2007).  Har köpt Ketostix ( Finns att köpa här: http://allt-fraktfritt.com/ketostix-25/ketostix-50-st-reagensstickor-79.html) och redan efter 2 dagar började mätningarna se lovande ut (steg 2 av 5). Just nu ligger jag på stadie 4 av 5, dvs. bara ett steg kvar, och det når jag nog under helgen. Kort sagt vad det betyder är att min kropp är i Ketos. säkerligen vet alla, men för Er som inte hört talas om detta är ketos ett tillstånd där kroppens metabolism använder fett som huvudsaklig näringskälla – och sånt gillar vi!

Ketosnivå dag 6 – Nästan där!

 

Det jag märkt personligen av LCHF efter bara några dagar är att;

  1. MUN: Min tunga är inte gråslemmig längre. Nu börjar det se ut som en tunga igen.
  2. TÄNDER: Ingen mer plack!
  3. SÖMN: Sover mycket bättre, vaknar inte lika ofta
  4. HUNGER: Är i princip aldrig hungrig längre. Frukosten har gjort underverk för mig!
  5. KRAFT: Känner mig piggare än normalt!

Finns säkert andra saker också, men som jag inte märkt sådär direkt. Känner dock migsjälv mer balanserad då det inte blivit något mer turpass på sockerkurvs-bargodalbanan!

