God afton Sverige!

Idag är första dagen som jag inte känner något sötsug. På jobbet har det blivit en het diskussion om kost och vad mans ka göra och inte göra. Det finns väldigt många som tror sig veta den perfekta vägen, och några som märkte på vad jag gjorde. Jag sa precis som jag tyckte… Jag är en nybörjare när det kommer till detta, men jag är ingen nybörjare när det kommer till migsjälv. Jag vet vad jag mår bra av, och denna kost gör just det. Om den sedan påverkar någon annan negativt – så fine – mig påverkar det positivt.

Jag tror inte att det finns en metod för alla, eller som passar alla. Allt handlar om balans, och jag är inte i balans. Jag tror stenhårt på att detta kommer att fungera, eller tror är fel ord – JAG VET.  Har jag bara den inställningen så är hälften av slaget vunnet. Jag tänker däremot inte köra en messiahs-predikan för andra. Vem är jag att bedömma hur dom lever?

Hursomhelst så ser jag att flera tycker att det är ‘skitcoolt’ – att jag som är tyngst på stället käkar fettdrypande mat, hoppar över veggisarna och skakar på huvudet till pasta. Jag vet inte varför, men folk är ganska fascinerande. Jag hoppas iaf att resultatet kommer att bli en eye-opener för folk i min omgivning. En sak som gjorde mig väldigt glad var när en kollega till mig, efter den heta diskussionen om KCAL och allt från grissvål till broccoli var slut, satte sig ner bredvid mig på lunchrasten och sa ”Vet du… Om det är någon som kommer att kunna bevisa dom fel, att visa att det fungerar så är det du…”.  Jag visste inte vad jag skulle säga, men jag tänkte…. vet du…. du har nog rätt…

Dagens frukost!
75gr Bacon
Omelett på 1 vita och 3 gulor
2-3 msk RIKTIG majonäs
1 msk Rödlök för smaken

