Hej hej hallå!

Det är ungefär så det låter nu från min kropp. Trots att jag är övertygad mentalt så skriker min kropp fysiskt efter socker. Stackarn. Men jag ska inte ge mig. MIND OVER MATTER! Bara för att retas med mig själv gick jag upp inatt (vaknade av migsjälv) och gick ut i köket. Tänkte dricka vatten. Väl där fick det ‘onda jaget’ (den som älskar socker och annat som dödar mig) för sig att den ville ha kolisar – och snabbt ska det gå. Jag funderade lite över ett glas vatten och öppnade sedan mitt skåp där jag har bjudsaker.

Där hittade jag en gott och blandat-påse. Jag kollade på den. Kroppen ville ha, men ack så fel den fick för jag gav migsjälv inget. Ska dock kasta bort den. Usch, borde varit ”Dödligt och blandat”. Blev lite stolt över migsjälv och nöjde mig med ett glas vatten.

Frukost blev det idag också – ägg och bacon (75gr bacon + omlett av 3 gulor och en vita + mayo). Satte mig ner vid middagsbordet, kollade lite SVTPLAY på mobilen och vet ni vad – jag njöt. Jag brukar inte göra det, men just idag känns allt så rätt. Normalt sett kör jag zombie-stylie på morgonen, masar mig in i duschen och lämnar sedan för jobbet utan frukost MEN med ett jävla morgonhumör och lite grus i ögonen.

Frukost + jag = sant!

Lunchen hade jag möte på, som jag totalt missat, och in kommer förbeställd pastasallad med kyckling. Suck. Jag dök iaf på salladen + gurkan, ingen tomat. Kyckling + balsamicovinegrett och sen smög jag ner lite fett också. Dock har jag ändrat lite syn på pasta. I detta fall var det penne och dom var ganska roliga att räkna medans jag väntade på de andra skulle avsluta sin lunch. Hursom, pasta fyller en funktion – men inte i min kropp.

Påvägen hem gick jag förbi ICA. Jag var ashungrig. Lunchen räckte som inte till, och kylarna på jobbet där man kan handla innehåller inte direkt bantarbiffar, utan processat junk suger-deluxe. Väl på ICA köpte jag skinka så jag skulle kalra mig hem. De hade ingen fet ost eller baby-bel, och jag tänkte att jag skulle se ut som en uteliggare om jag kom med ett paket skinka och ett halvt kilo hårdost under varje arm, småtuggandes påvägen tillbaka.

Nu är jag iaf hemma. Ska flotta till det rejält ikväll med biff + vitlökssmör. Kanske ett glas rödvin också om jag varit snäll.

Mot spisen!

