God afton gott folk!

Idag var då dagen då jag började med LCHF. Då jag inte är någon frukostmänniska, än!, kravlade jag sakta upp ur sängen. Hade en god vän över igår och vi kunde inte somna förrän vid 02.30-tiden. Tror dock att jag sov längre än henne då jag troligen snarkade som vanligt.

Hursom, gick till jobbet och snackade lite med en kollega som också påbörjat ett nytt liv samtidigt som jag. Vid 10.30 började jag att bli riktigt hungrig, men det blev inte lunch förrän vid 11.45. Jag tänker inte vara med om detta igen, så imorgon kommer jag att käka en rejäl frukost på stora ägg och lite bacon som jag inhandlade efter jobbet.

Så kom lunchen och vi gick till ett ställe i närheten av jobbet. De hade Filét Oscar med pommes, sallad och bea. Jag sa att jag ville ha det, fast ingen sallad och definitivt inga pommes. Hon kollade lite konstigt på mig, och jag upprepade mig igen och log 🙂

Sen kom maten, fast det såg lite torftigt ut, så jag beställde in broccoli. Har aldrig tyckt om det så jag dränkte de små träden i bea-sås, och sedan gick jag och hämtade två 10grams smörpaket (inget skitsmör, nä riktigt smör). Sen njöt jag ganska ordentligt och skrattade lite över allt flott som simmade på min tallrik.

Väl hemkommen var jag inte speciellt hungrig så jag hackade en halv röd lök, öppnade en burk tonfisk i olja och matade det med knappt två matskedar _riktig_ majonäs (2g kolisar / 100gram), inte några lightprodukter här inte!

Fortsatt ikväll ska jag signa upp mig på kolhydrater.ifokus.se (riktigt bra site!!) och ta lite bilder + mått. Ska även se om jag kan fixa lite batterier till min våg så jag vet vad jag startar ifrån.

